Page 19 - Informail 177-197
P. 19

COLOFON:  Het RHM Infobulletin is een 2-wekelijkse
                                                                                  uitgave bestemd voor het personeel van Radio Holland Marine.
                                                                                  REDACTIE/LAY-OUT:  Annet  Boers,  Erwin  Bik,  Raantdew
                                                                                  Gadjradj & Wietse Visser i.s.m. RHM-correspondenten.
                                                                                  COPYDATUM NR. 187: woensdag 29 mei 2002. Info.:
                                                                                  tel.: 010-4283387; fax: 010-4281498. Email: a.boers@rhm.nl

           17 mei 2002                                                               Nr. 186, zevende jaargang

                                            De Camera gaat naar...IJmuiden

                                                                                 Dit keer foto’s van de vissersschepen van de gebroeders
                                                                                 Lokker. De zusterschepen zijn uitgerust door Radio
                                                                                 Holland IJmuiden. Gert en Cor zien het vanaf de
                                                                                 GO-26 lachend tegemoet!





















                                                  “Van de bok gepraaid”


                      Scheepsjargon;          IT aanpassingen. Het is echter noodzakelijk   orderverwerking aan de ene kant en opslag aan
                 praaien = omroepen, doorgeven  om de te bereiken doelstellingen niet uit   de andere kant. Daarbij wordt de aansluiting
            de bok = de brug, daar waar het schip bestuurd   het oog te verliezen. De acties welke thans   met de rest van de organisatie niet uit het oog
                         wordt
                                              lopen zijn gericht op één van de volgende vier   verloren.
                                              deelgebieden:                      - Desktop beheer
           In een maandelijkse column zal het   1. Klantgerichtheid              Ter verhoging van een goede ondersteuning
           management van Radio Holland Marine een   2. Personeel (bedieningsgemak, motivatie)  van het personeel op het gebied van software
           actueel onderwerp belichten. wat op dat   3. Interne processen ter verhoging van de   en de toegewezen computers.
           moment specifi ek de aandacht heeft. Op deze         effi ciëntie
           wijze wordt getracht om u allen een beeld te   Welke allemaal zullen moeten leiden tot:  Mocht U nog vragen hebben, vraag gerust naar
           geven van wat er binnen ons bedrijf leeft.                            de details bij één van de MT leden.
           Wij zijn ons ervan bewust dat er in de achter ons   4. Verhoging van de fi nanciële resultaten
           liggende jaren heel vaak een beroep op u allen   Kortom, aan de volgende IT aanpassingen   door: Paul Smulders &
           werd gedaan op het gebied van aanpassingen in   wordt momenteel gewerkt:
           processen en procedures. We noemen maar een   - Customer Relation Management                  Christiaan Sap
           aantal acties: “OTL”, “Blauwdruk”, “Garantie   Dit zal tot een snellere en eenduidige afhan-  Dringend verzoek
           werkgroep”, “Rhein 98”, “Effi ciënte Logistiek”,   deling van onze offertes en verkopen leiden.
           “CRM”, etc. De vraag bij al deze aanpassingen   Als bonus krijgen we een beter inzicht in   Een dringend verzoek van het Repair
           is natuurlijk of we met z’n allen nog wel de   het (koop)gedrag van onze klanten, waardoor   Centre:
           bomen door het bos kunnen blijven zien.   we beter op de klant en zijn wensen kunnen
           Weten we nu nog wel wie met wat bezig is?   inspelen.                 Korte tijd geleden heeft iemand buiten
           Wordt het doel wel bereikt?        - Service management systeem       kantooruren om een VHF tester ‘geleend’ uit
           Om de juiste onderlinge samenhang van   Dit zal een transparante informatiebron zijn   het Repair Centre. We weten niet wie het was
           de verschillende acties te waarborgen komt   t.b.v. de inzet van onze technici. Tevens zal   en de tester is ook nog niet terug. Hierbij een
           een IT stuurgroep maandelijkse bijeen. Deze   het systeem tot een verbeterde (technische)   dringend verzoek aan alle technici om, als u
           werkgroep bestaat thans uit Christiaan Sap,   informatievoorziening moeten leiden voor de   spullen meeneemt uit het Repair Centre, dit
           Jean-Paul Grossar, Arie Willem van der Plas,   technici.              altijd even te melden en de apparatuur ook
           Paul Smulders en twee heren van Baan.   - Besturing van logistieke processen  bijtijds weer te retourneren! Anders zullen
           Binnen de stuurgroep vindt een afstemming   Afstemming van onze manier van inkoop en   wij gedwongen zijn alle instrumenten achter
           plaats van alle lopende en nog uit te voeren                          slot en grendel te zetten!
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24