Page 38 - Informail 177-197
P. 38
Wie is Wie De estafette
25 Jaar geleden is het allemaal Het leek mij leuk om iets te schrijven voor de met wat restanten. Zo en nu maar tillen.
begonnen in Amsterdam. Ik ben estafette maar op het moment suprème valt Na een tegeltje of 5 bleef ik stokstijf staan,
nog net niet op het water geboren, het ook weer niet mee (zal wel niet de enige er kwam een auto aan. Politie! Op de één of
maar ik bracht en breng wel heel zijn). Al kijkend naar de overkant zie ik mijn andere manier voelde ik dat er iets niet aan
wat vrije uurtjes door op het buurman hard ploeteren in zijn tuintje en er de haak was. Mijn buurman bleef rustig en
water. Als ik geen wedstrijdjes schiet mij gelijk iets binnen uit mijn jeugd. Ik mompelde mij toe dat hij het woord zou
zeil, klus ik wel aan een bootje ben geboren en getogen in het centrum van doen. “Goede avond heren wat is hier aan
of ben ik lekker aan het toeren. Den Haag en ook daar had ik een fanatieke de hand?” Mijn buurman begon op rustige
Als kind wilde ik dan ook altijd tuintjes buurman. Op een gegeven moment toon: “Ach, moet u weten agent, ik heb
scheepsarchitect worden. Echter was hij bezig met het betegelen van zijn mijn tuintje betegeld en nou had ik nog
toen ik op mijn 17de moest kiezen tussen op voortuintje. Het leek allemaal voorspoedig wat tegeltjes over en ik dacht deze man kan
kamers gaan en scheepsbouwkunde of thuis te gaan, alleen viel mij op dat er één rand die wel gebruiken”. De agent was resoluut,
blijven en MTS-Werktuigbouw koos ik toch onbetegeld bleef! 3 Weken later hield de “om de dooie donder niet, inladen die tegels
voor de veilige weg. Op de MTS had ik buurman mij aan en vroeg of ik zin had en wegwezen.” Het aanhangertje, dat was
al snel door dat AUTOCAD-tekenen niets om een paar knaken te verdienen. Nou daar begroot op tien tegels, ging bijna door zijn
voor mij was en dat de vakken bedrijfskunde voelde ik wel wat voor! Het verhaal was dat hoeven…
en economie toch wel leuk waren. Na 2 hij bij een goede kennis uit het Westland door: Rob Innemee
jaar koos ik er dus niet voor om alsnog even wat tegeltjes moest ophalen zodat hij Het estafette-stokje gaat naar Anildo
scheepsbouw te gaan doen, maar koos zijn tuintje kon afmaken. Mijn buurman, Delgado.
ik voor een commercieel technische werkzaam in het Westland, vertelde er wel How to write the perfect
opleiding (Commercieel Ingenieur bij dat het ‘s avonds moest gebeuren. Na sales letter (deel 2)
Werktuigbouwkunde). Tijdens mijn toestemming van het thuisfront gingen wij
opleiding heb ik mijn vriendje ontmoet, op weg. Het was al donker, de wegen werden Tips om uw lezer te veroveren, deel 2 (3
waar ik nu in Den Haag mee samenwoon. steeds smaller en stiller tussen de kassen tips)
Toen ik stage moest gaan lopen, kon ik het in. Op een gegeven moment stopte wij bij 5. Directe, actieve formuleringen
niet laten om toch de bootjes op te zoeken een onbewoond huis. Na de zaklantaarn
Formuleer actief: “wij ontmoeten elkaar op
en ik heb mijn stage gelopen bij Damen onstoken te hebben, zag ik inderdaad een
dinsdag”, en niet: “wij zullen elkaar op
Shipyards in Gorinchem. Ook na mijn compleet betegelde tuin en een dekzeiltje
dinsdag ontmoeten”. Een RH voorbeeld:
studie bleef de scheepswereld me fascineren Nieuws van het CRM team
en ben ik begonnen op de afdeling inkoop schrijf “Radio Holland levert.....” en niet
bij Van der Giessen-de Noord. Na ± 2 jaar Nadat wij in februari begonnen zijn is “De EPIRB zal geleverd worden.....”.
wilde ik mijn kennis verbreden en was ik op het bijna zover dat wij kunnen gaan 6. Mooie verpakking
zoek naar een nieuwe uitdaging, welke ik bij ‘uitrollen’. We streven er naar om 1 oktober Gebruik Radio Holland enveloppen en een
RHM heb gevonden. Begin september ben te starten met het opleiden van de professionele adressering, liefst op een etiket
ik begonnen als binnendienstmedewerker verkoopmedewerkers. De start zal plaats uit de printer. Gebruik ook de voorhanden
Deepsea. vinden in Rotterdam. Naar verwachting PR materialen om uw briefpresentatie te
Sharon Douglas zullen wij hier twee weken bezig zijn. Daarna verbeteren, b.v. insteekmappen van Radio
gaan wij verder met de andere Radio Holland Holland, de bedrijfsbrochure, en als de witte
Nieuwe relatiegeschenken vestigingen, waar wij per vestiging ongeveer ordners worden gebruikt, de voorkantjes en
Vanaf nu zijn de volgende relatiegeschenken 1 week bezig zullen zijn. De doelstelling is ruggetjes die daar speciaal voor gemaakt
beschikbaar: om voor de beurs Rotterdam Maritime alle zijn.
Wandklok/Weerstation 26,00 Euro verkoopafdelingen operationeel te hebben. 7. Een incentive
Computermuis 10,50 Euro Op dit moment zijn het projectteam, Baan
(transparant blauw ) en IMD druk bezig om de laatste hand Soms is een incentive een nuttige toevoeging
Metalen Bureauklokje “golf” 13,50 Euro te leggen aan de technische omgeving, het die de lezer over de streep trekt en respons
Stressball wereldbol 1,00 Euro beheren en uittesten van het crm systeem, opwekt. Dat kan een mooie actie of
het informeren van managers enz. Na de aanbieding zijn maar ook een makkelijk
Rotterdam Maritime stopt het crm project antwoordformulier of een klein presentje.
niet. Het crm pakket zal dan verder worden -To be continued-
uitgebouwd en verfi jnd. Ook andere
afdelingen zoals bijvoorbeeld Communicatie
zullen betrokken worden bij het traject. We Personalia
gaan dan de tweede fase van het project In dienst
in. Tevens wordt een kerngroep opgericht 9/9 Louis Soeteman, Interim Finance
zodat de gebruiker zijn vragen kwijt kan en Manager tot en met 31/12/02,
oplossingen mag verwachten. We doen dit Rotterdam
alles om ons doel te bereiken: een effi ciënte 1/11 Ynske Heeringa, International
en effectieve verkoopinformatievoorziening Service Coördinator, ISCC
In de eerste World Wide News hebben we alles en onder-steuning voor Radio Holland zodat Rotterdam
kunnen lezen over het service contract dat Radio onze klanten beter bediend kunnen
Holland Marine heeft afgesloten met Rederij B&N worden. Uit dienst
Moerman. Op de foto tekenen Jan Maters en Nico 1/10 Erik Nieuwmeijer, Account
de Ruijg van B&N Moerman dit service contract. door: Arie Willem van der Plas Manager Yachts
www.rhmarine.nl