Page 26 - Informail 203-213
P. 26
COLOFON: Het RHM Infobulletin is een 2-wekelijkse
uitgave bestemd voor het personeel van Radio Holland Marine.
REDACTIE/LAY-OUT: Annet Boers, Erwin Bik, Raantdew
Gadjradj & Kelly Groenestijn i.s.m. RHM-correspondenten.
COPYDATUM NR. 214: woensdag 11 juni 2003. Info.: tel.:
010-4283387; fax: 010-4281498. Email: a.boers@rhm.nl
26 mei 2003 Nr. 213, achtste jaargang
RH Marine wordt Radio Holland Netherlands per 1/6/2003
Per 1 juni 2003 gaan we in Nederland het verzoek aan allen om de huidige Radio gaan worden. We nemen contact op met
werken met een nieuwe naam: Radio Holland Holland Marine kaartjes zoveel mogelijk op de betreffende vestiging als dit zo ver is.
Netherlands. Deze naamswijziging wordt te maken. Midden oktober gaan we defi nitief Ook zijn nieuwe vlaggen besteld (overigens
momenteel geregistreerd bij de Kamer van over op visitekaartjes met RH Netherlands voortaan met Radio Holland Group erop)
Koophandel. Hierdoor worden een aantal logo, omdat dan de beurs Europort eraan die we beschikbaar zullen stellen aan alle
zaken aangepast. zit te komen. Alle mensen die vanaf nu al vestigingen die vlaggen in de mast kunnen
nieuwe visitekaartjes nodig hebben, krijgen al hijsen. Het wagenpark zal geleidelijk aan
De belangrijkste drukwerken (briefpapier, een RH Netherlands kaartje. Peter Schmeitz worden aangepast, alle nieuwe auto’s krijgen
enveloppen, adresstickers, algemene voorwaar- is verder bezig om een aantal nieuwe stempels vanaf 1/6 het nieuwe logo.
den) e.d. zijn al beschikbaar met het nieuwe met de nieuwe naam aan te laten maken voor Antwoordbandjes van alle vestigingen waar nu
logo. Ons verzoek is eerst uw huidige voorraad bepaalde afdelingen/vestigingen. nog ‘Radio Holland Marine’ op staat moeten
drukwerk op te maken en dan over te stappen De computertemplates zullen per 1/6 het ook aangepast worden, we gebruiken voortaan
op het nieuwe drukwerk. In Rotterdam is nieuwe logo bevatten. Ons verzoek aan allen “Radio Holland”. Ook bij het opnemen van
het briefpapier zo goed als op en kan men die de templates lokaal hebben gezet op de telefoon volstaat de naam ‘Radio Holland”
overstappen op het nieuwe papier, dat in hun pc, deze ook aan te passen naar het en hoeft men niet de naam voluit, dus inclusief
het magazijn verkrijgbaar is. Van andere nieuwe logo! Ons internet- en algemeen email Netherlands, te noemen.
drukwerken is er nog veel voorraad en is er addres veranderen naar www.radioholland.nl Dan zijn er nog de website, de E-lectronaut,
daarom besloten zeker deze voorraad op te en info@radioholland.nl. De oude codes InforMail, InforMail Plus, onze powerpoint-
maken. B.v. de facturen. Om toch duidelijk blijven uiteraard nog een periode actief zodat presentaties, Wie=Wie online, advertenties
te maken dat onze naam gaat veranderen we toch alle berichten via deze oude adressen & diverse publicaties, kleding voor service
hebben we een fl uoriserende sticker gemaakt gewoon binnenkrijgen. Persoonlijke en technici, etc., die allemaal zo snel mogelijk
met informatie over onze nieuwe naam. Deze afdelingsemailadressen blijven voorlopig het nieuwe logo zullen bevatten.
dient op facturen, brieven e.d. geplakt te ongewijzigd (dus eindigend op @rhm.nl). In de laatste E-lectronaut en op onze website
worden. De sticker is verkrijgbaar in het Dit gaan we uit effi ciency overwegingen pas hebben we de naamswijziging al aangekon-
Nederlands en Engels bij de receptie te omzetten als we overgaan van Lotus naar digd. Er zal nog een brief volgen voor klanten,
Rotterdam en ook zal een voorraad stickers Outlook. leveranciers en andere relaties.
verstuurd worden naar Vlissingen, IJmuiden Geleidelijk aan zal ook alle gevelreclame door: Annet Boers, Communicatie afdeling
en Delfzijl. Voor wat betreft visitekaartjes is op onze gebouwen in den lande aangepast
Van de bok gepraaid
Het is al weer bijna een jaar geleden dat de de groep. vastgesteld worden, teneinde aan het schip
Radio Holland Group offi cieel losgemaakt ‘Radio Holland’ een veilige en behouden
werd van de EuroMarine group. Sindsdien is Kortom, nu het hoofdkantoor handen en vaart te kunnen geven.
er veel gebeurd, waarbij het eerste enthousiaste voeten heeft gekregen, is het de bedoeling om
gevoel bij velen plaats heeft gemaakt voor het voor de Radio Holland Group als geheel een Als uitkomst kunnen we verwachten dat er
gevoel van “back to normal”. nieuwe routekaart uit te stippelen. voor de Group duidelijke richtlijnen zullen
komen voor rapportage, initiatieven ter
Achter de schermen is er echter nogal wat Geen schip zal aan een “oversteek” beginnen ontwikkeling van nieuwe produkt-markt
gebeurd. Op basis van het initiële business zonder een goede en nauwgezette reisvoor- combinaties, etc. In de afgelopen weken zijn
plan (geschreven voor de MBO) werden de bereiding. Alleen met zulk een voorbereiding ondergetekenden reeds druk bezig geweest
structuren van de Radio Holland Group kan een veilige en effi ciënte vaart der zee om samen met Rob Post voorstellen te maken
opnieuw bepaald. Daartoe heeft Dé Slager veel bereikt worden. Zo ook zal voor het ‘schip’ om de beslissingen te faciliteren.
gereisd om één en ander goed inzichtelijk te Radio Holland een koers uitgezet moeten
krijgen. Begin dit jaar werd het hoofdkantoor worden, teneinde de stormen en onverwachte In de komende World News en via
van de groep in een zelfstandig kantoor stromingen in de toekomst het hoofd te verschillende ciculaires zult U op de hoogte
in het Scheepvaart kwartier te Rotterdam kunnen bieden. Daarom wordt deze week gehouden worden. Voor de Radio Holland
gevestigd. Dit om een beter onderscheid van een Internationale Sales en Service Meeting Group zal geen zee te hoog zijn!
de Nederlandse en de groeps activiteiten te in Rotterdam gehouden waar alle General door: Paul Smulders en Christiaan Sap
krijgen. Daarnaast kwam per 1 april Rob Post Managers van de Group samenkomen. Daar
als Chief Operational Offi cer in dienst van zal dan de koers voor de komende jaren