Page 11 - Informail 163-176
P. 11
COLOFON: Het RHM Infobulletin is een 2-wekelijkse
uitgave bestemd voor het personeel van Radio Holland Marine.
REDACTIE/LAY-OUT: Annet Boers, Johanna de Leeuw van
Weenen & Erwin Bik i.s.m. RHM-correspondenten.
COPYDATUM NR. 168: woensdag 15 augustus 2001. Info.:
tel.: 010-4283387; fax: 010-4281498. Email: a.boers@rhm.nl
3 augustus 2001 Nr. 168, zevende jaargang
SRH Marine meeting: Closing the ranks! • op productgebied gekeken wordt naar
samenwerking op het gebied van
Midden juli vond in het Novotel te thema’s Strategie (o.a. SWOT- analyse van VDR/AIS, samenwerking met airtime
Schiedam een 2,5 dag durende sales & de groep -Sterkten/Zwakten/Kansen/ provider(s) en mogelijk Radio Zeeland
service meeting plaats voor alle SRH Marine Bedreigingen), IT, Finance, Service, Sales producten;
bedrijven. De general managers van deze & Marketing, PR & Communicatie en • er een inventarisatie komt van de
bedrijven waren uitgenodigd. Naast RHM Human Resources. In de discussie bleek in verschillende shore based maintenance
en dochterbedrijven Sailtron, RH ieder geval dat ondanks dat we verspreid contracten binnen de groep, en ook van
Content@Sea en Venteville waren dat RH over de hele wereld gelocaliseerd zijn, de de verschillende kwaliteitssystemen.
Singapore, Middle East, USA, Hong Kong verschillende bedrijven kampen met Voor alle actiepunten werden personen
en South Africa, EuroMarine Belgium, soortgelijke problemen en dat de wens groot aangewezen dan wel werkgroepen ingesteld.
SEMA, Skanti en Suez Electronics. RHM is om de banden op verschillende gebieden Alle leden binnen de SRH Marine groep
en RHUSA kwamen met een wat meer en activiteiten aan te halen. worden betrokken bij de uitvoering ervan.
uitgebreide delegatie, vanwege de grootte De laatste dag heeft de groep, onder leiding Omdat een aantal deelnemers aan de
van beide bedrijven. De bijeenkomst werd van Dé, uit de discussiestukken een aantal meeting tijdens de Europort beurs weer in
uiteraard geleid door Dé Slager, die conclusies getrokken en is een actieplan met Nederland zullen zijn, zal naar verwachting
verantwoordelijk is voor SRH Marine prioriteiten samengesteld. Besloten werd in de Europort week een followup meeting
bedrijven binnen de EuroMarine groep. onder andere dat; plaatsvinden.
Voornaamste doel was het aanhalen van de • we technische informatie gaan uitwisselen
banden in het internationale SRH Marine binnen de groep; Dat de bijeenkomst heeft voorzien in een
netwerk teneinde onze positie in de • gekeken wordt naar mogelijke samen- grote behoefte, was mede af te lezen aan de
scheepvaartindustrie te versterken. Omdat werking op het gebied van spare parts; sfeer in de groep. De inspiratie was van alle
de persoonlijke contacten jarenlang op een • op HRM gebied aandacht gaan geven gezichten af te lezen.
relatief “ laag pitje” gezet waren, was het ook aan internationale vacatures, “high We are back! was de boodschap. Final
belangrijk om de verschillende bedrijven potentials” en het inventariseren van commitment van de bijeenkomst was “to
weer wat beter te leren kennen. Dus was capaciteiten in het internationale commit ourselves to establish a ROCK-
de eerste dag gewijd aan presentaties van personeelsbestand; SOLID network. Be number 1 in every
elk bedrijf, waarin aandacht voor een stukje • de interne communicatie binnen de groep area of the world.” Een ambitieus maar
historie, organisatie, kerncijfers, een belangrijk aandachtspunt is ter mooi doel! In de roadshow zal Dé meer
belangrijkste activiteiten, marktsegmenten, verbetering is v.w.b. externe communicatie vertellen over de uitkomsten van de SRH
producten, belangrijke klanten e.d. zal de opzet en coördinatie van de ver- Marine meeting. Alle managers binnen
Bijzonder leerzaam en informatief. schillende websites in de groep aandacht RHM krijgen binnenkort de beschikking
De dag erna werd een discussiedag, waarbij krijgen; over een CD-Rom waarop alle presentaties
de groep werd gesplitst in discussiegroepen. • er een missie voor de groep zal worden van de bijeenkomst samengevoegd zijn.
Op de agenda ter bespreking stonden de opgesteld en in het verlengde daarvan een door: Annet Boers
strategisch plan;
Roadshow halfjaarcijfers
Onder voorbehoud zijn de volgende data
vastgesteld voor de roadshow die Dé zal
houden voor de presentatie van de
halfjaarcijfers:
Dinsdag 21 aug.: Rotterdam en
Vlis sin gen
Woensdag 22 aug.: IJmuiden en
Den Helder
Donderdag 23 aug.: Delfzijl.
Naast halfjaarcijfers zullen onder andere
ook aan de orde komen VCA/Veiligheid en
EuroMarine/SRH Marine nieuws.
Deelnemers aan het SAIT RadioHolland Internationale Sales & Service Managers Meeting