Page 7 - Informail 270-282
P. 7
COLOFON: Het RHN Infobulletin is een 2-wekelijkse uitgave bestemd voor het personeel
van RH Netherlands. REDACTIE/LAY-OUT: Annet Boers, Erwin Bik, Raantdew Gadj-
radj & Suc Fang Liu. CORRESPONDENTEN Martin Stentrop, Anna Woltman, Paul van
Ginneke, Gerard Hartgers & John Rijlaarsdam. COPYDATUM NR. 274: woensdag 15
maart 2006. INFO tel.: 010-4283387; fax: 010-4281498. Email: a.boers@radioholland.nl
01 maart 2006 Nr. 273, elfde jaargang
Serie nieuwbouw binnenvaartschepen geboekt!
Door: Annet Boers & Erik van Boom
Via Rullens Installatietechniek werden 7 pakket aan deze schepen, van rivierradars tot
binnenvaartschepen geboekt en nog eens twee Sigma en Eco Line apparatuur, elektronische
onder voorbehoud. Het gaat om de Thalassa, kaart, camerasystemen en TV-schotel antenne!
Annette-Maria, Reality, Animar, Combistar, Rullens Installatietechniek maakt hierbij gebruik
Geertje, Andromeda, Hollandia en de Navitas (de van onze winteractie, een gratis DVD speler
De binnenvaartbrug van de Allegonda, een ander laatste twee onder voorbehoud). Radio Holland bij aanschaf van ECO apparatuur of CRT
binnenvaartschip dat onlangs ook door RH is levert een compleet binnenvaartelektronica rivierradar.
opgeleverd.
Een nieuw magazijn voor RH Rotterdam
Door: Annet Boers & Hugo Abrahamse
Het gaat er eindelijk van komen: er De bibliotheekruimte wordt deels
komt een nieuwe en veel efficiëntere server-ruimte (de server-ruimte
bedrijfs- cq magazijnruimte voor B-GEBOUW G-GEBOUW H-GEBOUW bevindt zich nu nog in het te slopen
Radio Holland Rotterdam. Voor gebouw C en moet dus verhuizen)
het zover is, moeten er veel STEIGER LOOPBRUG en deels aanvullende kantoorruimte
voorbereidingen gaan plaatsvinden, voor de afdeling IT, aangezien die
want dit ‘project’ heeft veel voeten afdeling uitgebreid gaat worden. De
in de aarde. Op woensdag 1 februari SLUISJESDIJK nieuwe server-ruimte zal in de maand
vond de kickoff plaats van het RHN C-GEBOUW D-GEBOUW maart ‘gerenoveerd’ worden voor dit
Warehouse project, onder A-GEBOUW E-GEBOUW F-GEBOUW doel. Er zal voor de servers o.a. een
aanvoering van projectleider Hugo airco geplaatst moeten worden en de
Abrahamse. Betrokken zijn de ruimte moet behoorlijk opgeknapt
afdelingen Logistiek, Service, ICT, EEKHOUTSTRAAT worden. Ook wordt het Axapta
Q&A, Communicatie, Finance en Competence Centre bij de afdeling
Inkoop. Om het nieuwe magazijn te Wordt gesloopt in mei 2006 IT gevoegd. De bibliotheek wordt
kunnen plaatsen zal een deel van het Wordt gesloopt in december 2006 kleiner en is inmiddels verhuisd naar
oude/huidige gebouw gesloopt gaan de kamer van garantie (naast de oude
worden. Ook zal een herindeling bibliotheek). De afdeling Garantie
gemaakt moeten worden van huidige ruimte en gesloopt worden, om extra parkeerplekken te is ondertussen al verhuisd naar de kamer van de
nieuwe ruimte. Daarom zijn de voorbereidingen creëren. Gebouw H blijft bestaan, alsook gebouw Tekenkamer en de Tekenaars zijn weer een kamer
nu al begonnen, want per 1 mei begint de sloop E en F, en uiteraard gebouw A en B. Van juni tot opgeschoven naast het Global Service House,
van gebouw C en ten dele D. Hiervoor in de en met oktober zal het nieuwe magazijn gebouwd waar nu ook de Projectbibliotheek geplaatst is.
plaats komt een efficiënte en goed bereikbare worden op ons terrein. November en december Het kan zijn dat bepaalde documentatie tijdens
magazijnruimte met twee verdiepingen, waar zullen benut worden om het nieuwe magazijn in de inrichting van de nieuwe bibliotheekruimte
tevens de afdelingen Logistiek (Administratie) en te richten en eind 2006 moet alles operationeel tijdelijk wat minder makkelijk voorhanden is,
Service (Reparatie & Administratie) gebruik van zijn! we doen echter ons best om alle relevante
gaan maken. Momenteel zijn we bezig met het documentatie (folders, manuals) zoveel mogelijk
verkrijgen van alle noodzakelijke vergunningen De overgang van de huidige situatie naar het bereikbaar te houden.
om dit project uit te kunnen voeren. nieuwe magazijn heeft uiteraard een aantal
gevolgen: de magazijnruimte, inkomend goed Gedurende een bepaalde periode zal er slechts
Totale omvang van de bedrijfsruimte zal zo’n en de service afdelingen die nu in het te slopen beperkte parkeerruimte beschikbaar zijn en zal
1800 m2 grondoppervlak omvatten, met 1600 gebouw C zitten, zullen tijdelijk een ander buiten het terrein geparkeerd moeten worden.
m2 voor logistieke ruimte. Dit betreft onder onderkomen moeten krijgen. Alle voorzieningen Facilitair zal er gekeken moeten worden naar
meer de volgende activiteiten Inkomend goed, worden in de komende weken gereed gemaakt bekabeling, watervoorziening, verwarming e.d.
Opslag/ Magazijn en Uitgaande goederen. om tijdens de sloop/bouw-periode, de logistieke Kortom, een hele klus, maar er zal alles aan
activiteiten (inkomende goederen, opslag en gedaan worden om de overlast tot een minimum
De planning uitgifte goederen) te laten plaatsvinden vanuit te beperken.
Kort geschetst gaat het volgende gebeuren: Gebouw F (Dependance).
Gebouw C (zie tekening) wordt gesloopt in de Heeft u vragen of opmerkingen betreffende
maand mei, en de kelderruimte aldaar wordt Door de afdelingen Inkoop, Logistiek, Sales en het nieuwe magazijn en de hele
volgestort met beton nadat ondermeer de Service zal gekeken worden naar apparatuur, verbouwingsperiode, dan kunt u die kwijt op
CV-installatie is verplaatst . Een deel van gebouw accessoires, units en parts die geschrapt, verkocht nieuwmagazijn@radioholland.nl. Het project-
D wordt dan ook gesloopt. Het kantoordeel van of nog gebruikt kunnen worden. Dit omdat we team komt voorlopig iedere week bijeen en zal de
D blijft voorlopig staan tot het einde van het de nieuwe ruimte zo efficiënt mogelijk willen en inkomende emails behandelen! Uiteraard zullen
jaar, waarna het ook gesloopt wordt. Gebouw moeten indelen en niet overal meer ruimte voor wij u o.a. via de InforMail op de hoogte houden
G (‘Rodaver’ gebouw) gaat in december 2006 is. van de voortgang.